FŐOLDALVERSENYRŐLVERSENYKIÍRÁSÚTVONALA MÁTRAREGISZTRÁCIÓEREDMÉNYEKMÉDIA KAPCSOLATTÁMOGATÓK
HU | EN

ÚTVONAL

MÁTRABÉRC TRAIL (54 km, 2800m d+)

Rajt: Sirok-Kőkútpusztáról az első 1.5 kilométert az K négyzet jelzésen tesszük meg, majd rácsatlakozva az Országos Kéktúra útvonalára, a K sáv jelzésen haladunk egészen  Kékestetőig. Kékes csúcsa előtt nyugat felé fordulunk az étterem mögött, ahonnan a  S sáv jelzésen vezet az út. A második elágazásnál egyenesen tovább, majd már a S négyzet jelzésen megyünk egészen a hidasi erdészházig. Ott jobbra fordulva, a közúttal párhuzamosan ismét a K sáv jelzésen megyünk a Mátra-nyeregig (az országút parád-galyatetői elágazása). Onnan a két autóút között északnyugati irányban a K sáv jelzés vezet fel a Csór-hegyre, ahonnan tovább a gerincen a K sáv jelzésen, hamarosan az országút Rudolf-tanyai elágazójához érünk. Innen a K sáv és a P kereszt jelzés visz fel északnyugati, majd nyugati irányban a galyatetői turistaházig.
A háztól a lépcsőkön észak felé indulunk a K sáv mentén, ami felvezet a kilátóhoz. Majd nyugat felé fordulva hullámos hegyháton haladva a piszkés-tetői csillagvizsgálót érintve Mátraszentlászlóra érünk. Rögtön a falu elején jobbra fordulunk a S sáv jelzésre, majd balra a S kereszt jelzésen jutunk fel a  Vörös-kői kilátóhoz. A kilátó után még 1,4 km-t megyünk a S kereszt jelzésen, majd a Kis-kő oldalában a balról csatlakozó K sáv jelű útra ereszkedünk. Itt jobbra, nyugat felé fordulunk,majd két dózerút keresztezése után a K sáv jelzés mentén gyaloglunk. A hullámos és keskeny gerincen a sziklás Szamár-kőnél jobbra felfelé térve a K háromszög   jelzés visz fel az  Ágasvár csúcsára. A csúcsról a  K háromszög jelzés vezet le a turistaházhoz ahonnan a P kereszt   jelzésen ereszkedünk le a Csörgő-patakhoz, majd ott jobbra tartva, a  P sáv jelzés mentén, a patakot vonalát követve juthatunk le  Mátrakeresztesre. A gyaloghídon átkelve a P sáv jelzésen  kapaszkodunk ki a patakmederből, majd végig emelkedős úton haladva először az Erdész rétre, majd a Nyikom-nyeregbe jutunk. A nyeregből tovább a  P sáv jelzésen délnek felfelé tartunk az Ólom-tetőre, majd néhány kisebb csúcson át a Muzslára érünk fel. Továbbra is a P sáv jelzést követjük, amin levezet a Nagy-Koncsúron és a Horka-tetőn át a Diós patakig.  A patakon átkelve és az útra felkapaszkodva jobbra fordulunk, majd a P sáv és a Z sáv fonódó jelzései mentén  kertek és présházak között érünk be Szurdokpüspökibe. A településre érve pár száz méter megtétele után érjük el az iskola területét, mely egyben a verseny célja is.

[Helyi] mbtrail_szint.jpg

MUZSLA TRAIL (27 km, 1130 m d+)

Rajt: Szurdokpüspöki Általános Iskolából indulva a P,Z sáv jelzésen haladunk a kertek, présházak felé. A Diós patak völgyében a Z sáv jelzést követjük tovább, keresztül a Tilalmas-tetőn. A Rédei-Nagy patak völgyébe érve jobbra tartva elhagyjuk a Z sáv jelzést és a János vára felé emelkedve folytatjuk utunkat az S kereszt , Z négyszög jelzés mentén. A tetőre érve észak felé haladunk tovább a Z négyzet jelzésen a Prédikáló-tető felé, majd elérve a nagyparlagi elágazást kelet felé fordulva rátérünk az S sáv jelzésre. Utunk keresztül vezet a Korlát-kúti fenyvesen, majd elérjük a Hidegkúti Turistaházat. A házat elhagyva keresztezzük a Z négyzet jelzést, de továbbra is az S sáv jelzést követve érjük el a Nagy-réteket, ahonnan már látszanak Mátrakeresztes házai. A falut keresztező főútra érve balra fordulunk és az aszfalt utat követve elérjük az Óvár Söröző melletti parkolóban felállított frissítő és ellenőrző pontot.
Innen az 55 km-es táv alábbi útvonalán haladunk tovább vissza Szurdokpüspöki irányába:A gyaloghídon átkelve a P sáv jelzésen  kapaszkodunk ki a patakmederből, majd végig emelkedős úton haladva először az Erdész rétre, majd a Nyikom-nyeregbe jutunk. A nyeregből tovább a  P sáv jelzésen délnek felfelé tartunk az Ólom-tetőre, majd néhány kisebb csúcson át a Muzslára érünk fel. Továbbra is a P sáv jelzést követjük, amin levezet a Nagy-Koncsúron és a Horka-tetőn át a Diós patakig.  A patakon átkelve és az útra felkapaszkodva jobbra fordulunk, majd a P sáv és a Z sáv fonódó jelzései mentén  kertek és présházak között érünk be Szurdokpüspökibe. A településre érve pár száz méter megtétele után érjük el az iskola területét, mely egyben a verseny célja is.